۱۳۹۲ مرداد ۲۱, دوشنبه

نمازعید

بخاطرنمازعید به مسجد رهبرشهیداستاد عبدالعلی مزاری رفته بودم . به رغم آن که من روزقبلی اش عید کرده بودم ولی دوست داشتم درنمازاشتراک کنم. چیزخوبی که امسال معلوم شد آماده نمودن دعای قنوت به صورت یک ورق چاپی برای همه مردم هایی که قادربه خواندن بودند،داده شده بود و نمازخوانان هم دروقت دعای دست آن راپیش روی خودگذاشته بودند که می توانستند با نگا ه کردن به آن به شکل درست و اساسی قراعت کنند. بعد ازادای نماز امام جماعت دوخطبه جالب ایراد کرده بودند که سعی کردم نکاتی را درپول هزارافغانی گی که درجیبم بود،یادداشت بگیرم.ایشان یک چندمطلب خیلی جالب راگفتند که کوشش میکنم باشما شریک سازم. اول : ایشان گفتند ما درنمازهای جمعه ازمقامات دولتی ادارات بامیان می خواهیم که بیایند و ازاین تریبون مشکلات،نظرات،پیشنهادات خودرا برای مردم و رودرروی مردم با مردم درجریان بگذارند. دوم: ایشان ازمقامات دولتی بامیان خواستند که مشکلات ونیازمندیهای اولیه همشهریان بامیان را درنظربگیرند و کوشش دررفع این گونه مشکلات کنند. سوم: ایشان ازمردم خواهان همکاری زیادتربا ارگان های دولتی منجمله قوماندانی امنیه ولایت بامیان،ریاست امنیت ملی ،پلیس وشهرداری بامیان شدند. چهارم: ایشان ازطلاب و محصلین جوان بامیانی خواهان به کارانداختن دانش ،تجربه و هم چنین داشتن تقوارا برای ایشان یک امرضروری دانستند. و گفتند که شما باید ازعلمی که اندوخته اید،ذکاتش را برای این مردم بدهید. پنجم: ایشان ازبرادران،پدران وخواهران خواستارداشتن حجاب کامل و مبارزه با بدحجابی شدند.ششم : مسله ششم ایشان ازمردم ولایت بامیان خواهش کردند که درسمینارهای علمی که دردانشگاه ها برگزارمی شوند،به طورفعالانه اشتراک کنند.و هم چنین درآخر ایشان مردم رادرامرمبارزه با بی سوادی ترغیب کردند . کاشکی می شد که ماوشما شاهد بیشتری  ازاین گونه ملاامامان مساجدوتکایادرسطح ولایت بامیان بودیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر