۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

مقام های کاخ سفید: آمریکا ممکن است روز پنج شنبه به سوریه حمله کند

مقام‌های کاخ سفید آمریکا می‌گویند این کشور ممکن است روز پنجشنبه 29-08-2013 به سوریه حمله کند.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقام‌ های ارشد در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به این روزنامه گفتند که کاخ سفید در حال بررسی انجام یک حمله محدود به سوریه است.
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، واکنش احتمالی از سوی واشنگتن یک حمله دریایی از دریای مدیترانه است که احتمالا بیشتر از دو روز طول نمی‌کشد و به سمت اهداف مستقیم، جائی که گمان می‌رود زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه در آنجا باشد، صورت می‌گیرد.
در همین حال دولت اوباما می‌گوید اسناد و مدارک "غیر قابل انکاری" در مورد استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در حومه دمشق در 21 اوت سال جاری میلادی وجود دارد.
جان کری نیز روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفته بود که درک و استنباط در مورد آنچه که پیشتر در سوریه اتفاق افتاده، "برپایه حقیقتی است که با عقل سلیم و هوشیاری مطابقت دارد."
وزیر خارجه آمریکا تلاش مکرر اسد را برای "لاپوشانی" اتهام استفاده از سلاح شیمیایی "خودخواهانه" نامید و گفت: "اوباما معتقد است افرادی که از مرگبارترین تسلیحات جهان علیه آسیب پذیرترین مردم جهان استفاده می‌کنند، باید پاسخگو باشند."

به نوشته واشنگتن پست، اوباما ممکن است از دستیابی به تصویب انجام حمله از جانب کنگره صرف نظر کند و در عوض بر حمله به سوریه براساس "جنایات‌ جنگی غیر قابل انکار" تکیه کند.
برگرفته ازوبلاگ رزاق مامون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر