۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

نام میشل پلاتینی را اززمانهایی که پسرک کوچکی درایران بودم،به یاد دارم . میشل پلاتینی ریس اتحادیه فوتبال اروپا،یوفا است که دیروزبه کابل آمده است. کاشکی مقامات ورزش افغانستان ازاین فرصت طلایی بتوانند به نفع ورزش نوپای افغانستان استفاده اعظم را ببرند. که کمترباورمان می شود.رسانه ها خبرمیدهند که ایشان وعده های زیادی درراستای کمک رسانی به ورزش افغانستان دارند بخصوص فوتبال.
میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، در سفری به افغانستان اعلام کرده‌است که این اتحادیه و فوتبال اروپا برای رشد فوتبال افغانستان، فدراسیون فوتبال افغانستان را حمایت می‌کند.
او بعد از ورود به کابل به ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان رفت و با شوت توپ فوتبال در میان ده‌ها فوتبالیست دختر و پسر افغان، حمایت خود را از فوتبال افغانستان اعلام کرد.
رئیس یوفا درباره دیدار خود از افغانستان گفت که فدراسیون فوتبال افغانستان چندین بار از من دعوت کرده بود که از افغانستان دیدار کنم و من نیز با توجه به قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در جنوب آسیا، دیدم که حالا بهترین زمان برای دیدار از افغانستان است.
آقای پلاتینی افزود که به نمایندگی از اتحادیه فوتبال اروپا و فوتبال کشورهای اروپایی دستاوردهای اخیر فوتبال افغانستان را تبریک می‌گویم.
او با اشاره به اینکه رشد فوتبال زمان‌بر بوده و حوصله مندی زیادی می‌طلبد، تاییدکرد که فوتبال پایه در افغانستان درسالهای گذشته دستاوردهای زیاد داشته است.
رئیس یوفا با تاکید به حمایت فدراسیون فوتبال اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه از فوتبال افغانستان تاکید کرده که ظرفیت سازی و ارتقا ظرفیت مربیان فوتبال افغانستان یکی از اولویت‌های ما در افغانستان است.
او افزود که سند همکاری در زمینه فوتبال میان اتحادیه فوتبال اروپا و آسیا امضا شده که هدف حمایت از فوتبال این کشورهای آسیایی است.
او گفت:"وظیفه من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اروپا این است که به رشد فوتبال فکر کنیم و حمایت از فوتبال افغانستان در همین راستا است."
آقای پلاتینی درباره آینده فوتبال افغانستان گفت: "اینجا هستیم تا فوتبال افغانستان را حمایت کنیم و قدم بعدی به برنامه‌های ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان و توانایی بازیکنان بستگی دارد."
او گفت: " تاکنون بازی تیم ملی افغانستان را ندیده‌ام، اما از فدراسیون فوتبال افغانستان پرسیدم که نیازمندی شما چیست؟ آنان نبود مربیان فوتبال را یکی از چالشها ذکر کرد که ما همکاری خود را در این زمینه اعلام کردیم."
پلاتینی افزود که روند کار بستگی به توافق دو طرف دارد که مربیان اروپایی به افغانستان بیایند و یا اینکه مربیان افغان در اروپا آموزش‌های لازم دریافت کنند.
کرام الدین کرام، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در این نشست خبری گفت که فوتبال افغانستان در سالهای اخیر رشد بی‌سابقه داشته و ایجاد لیگ برتر فوتبال افغانستان، برنامه‌ریزی ده ساله برای این لیگ که با معیارهای جهانی فوتبال برابری داشته باشد یکی از این دستاوردها است.
او افزود که مستقل شدن فدراسیون فوتبال و عدم وابستگی آن به دولت از دستاوردهای بزرگ دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان است.
آقای کرام ساخت ورزشگاه، میدان سبز در کابل و برنامه ریزی برای ساخت چندین وزرشگاه در سایر ولایت‌ها را از دیگر موفقیت‌های فوتبال افغانستان ذکر کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که دستاوردها در زمینه فوتبال نشان دهنده این است که در این زمینه در سالهای گذشته کارهای زیادی شده است.
مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که برگزاری برنامه‌های فوتبال پایه در ولایات مختلف توسط فدراسیون فوتبال افغانستان، یوفا را علاقه‌مند به همکاری در این بخش کرده است.
در این راستا یوفا در نظر دارد برای ۵ الی ۱۰ سال، مربیان فوتبال جوانان را در بخش‌های مختلف آموزش داده و جشنواره و برنامه‌های آموزشی برای مربیان، استادان و نوجوانان در ولایات مختلف افغانستان راه اندازی کند. مطلب برگرفته شده ازسایت فارسی بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر