۱۳۹۲ شهریور ۲۷, چهارشنبه

پیام داکتر سیما سمر در رابطه به انتشار لیست 4782 قربانی سال های 1357 و 1358 خورشیدی

به وطن داغدار و و طنداران داغديده ام،
حكومت شاهی كشور هالند لست 4782 نفر هموطنان ما كه طی سالهای 1357 و 1358 توسط رژيم سفـــاك آن دوره، مظلومانه به شهادت رسيده بودند را بعد از تحقيقات از شخصی كه خود را امان الله( ع) مدير تحقيق اداره استخباراتی آن زمان (اگـــسا) معرفی كرده بود، بدست آورده و آن را در اختيار عامه و همچنان كميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان قرار داد.
انتشار اين لست يكــــبار ديگر زخم های كهنه سرزمين و سرزمينيانم را تازه كرد. حتی با يك نگاه اجمالی به اين لست ميتوان به اين نتيجه رسيد كه هيچ كس از هيچ قوم و قشری از دست دژخيمان سفاك آن دوران در امان نبوده و برای كشتن ، بستن و نابود كردن بر هيچ كس رحم نميشد.
لست موجود تنها گوشهء كوچكی از جنايات رژيمی را نشان ميدهد كه ادعای خاتمه دادن ظلم و استبداد چند صد ساله را دشتند. انتشار نام های گرامی قربانيان مذكور شايد بتواند تسلی كوچكی باشد به منتظران برگشت عزيزان شان، خواهران، مادران، پدران و اطفال يتيمی كه هر صدای پائی را گمان بر بازگشت جگرگوشهء شان ميكردند.
و يا انتشار اين لست پايان انتظاری باشد برای آنانيكه برای ديدار عزيران گم گشتهء شان به انتظار قيامت نشسته اند،
و يا انتشار اين لست بخاطريست كه شهدای مظلوم تر از مظلوم ما بعد از سه و نيم دهه برای اجرای عدالت، امروز ثبت نام كرده اند،
درحاليكه مهار احساساتم دراين لحظه كار يست بس مشكل، بنابر ايجابات وظيفه ام نميتوانم احساساتم را بر زبان آورم. اما در دلم برای همهء آنانيكه چنين جناياتی را بر عليه ملت بزرگم مرتكب شده، نفرين ميفرستم

مطلب برگرفته ازفیس بوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر