۱۳۹۳ تیر ۱۷, سه‌شنبه

بیانیه عطامحمدنوروالی بلخ

مطلب گرفته شده ازسایت بلخ http://balkh.af/index.php/component/k2/item/
سه شنبه, جولای 08, 2014

بنام خداوند دادگر و توانا هموطنان عزيز، مردم آزاده و سربلند افغانستان! طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق تعالي باد.     

بنام خداوند دادگر و توانا  هموطنان عزيز، مردم آزاده و سربلند افغانستان!  طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق تعالي باد. 
همانطوری‌كه بارها كوشيديم تا كميسيون انتخابات به خواست‌هاي برحق ما پاسخ دهد و آراي سفيد و سياه را از هم جدا و نتايج آراي حقيقي مردم را اعلان كند، اما ديديم كه چنين نكردند و بر خلاف خواست مليون‌ها شهروند اين كشور، اقدام به اعلام نتايج پر از تقلب نمود.
باورمندی کامل هم در سطح کمیسیون و هم در میان جامعه جهانی از کاربرد نزدیک به دونیم ملیون رأی تقلبی به نفع تیم تحول و تداوم، وجود دارد که با تصفیه آن آرای تیم رقیب زیر دو ملیون قرار می گیرد که در آن صورت نیز برنده میدان، تیم اصلاحات و هم گرایی است.

در حاليكه نتايج اعلان شده و هرگونه اقدامات كميسيون انتخابات در عدم حضور ناظرين تيم اصلاحات و هم گرايی، فاقد اعتبار و ارزش قانوني است، باورمندی ما نسبت به كميسيون و استقلاليت آن نيز كاملا از بين رفته است.
اقدام امروز كميسيون و پشت پا زدن به خواست‌هاي مكرر قبلي مبنی بر عدم اعلان نتايج تا زمان تصفيه آرای حقيقی از آراي تقلبي و در كنار آن آگهي جامعه جهاني از عواقب بحراني كه در زمينه ي حمايت و چشم پوشي از تقلبات گسترده، شكل گرفته است، زمينه هرگونه اقدامات بعدي را از حركت هاي وسيع مدني تا اعلام حكومت مشروع و مردمى، فراهم كرده است.هر گونه پيامد اقدامات بعدي ما بدوش حكومت و كميسيون انتخابات است.
بدين وسيله به اطلاع تمامي هواخواهان و طرفداران تيم اصلاحات و هم گرايي و آنانيكه به صداي ما لبيك مي گويند، رسانيده مي شود كه با تمام امكانات و توانايي، آماده حركت هاي گسترده مدني و گزينه هاي ديگر كه بمنظور پاسداري از آراي حقيقي شما روي دست گرفته مي شود، باشند.
ما متعهد به حفاظت هر رأي حقيقي هستيم و تا پاي جان از حق خواهي و عدالت طلبي باز نمي ايستيم.
و من الله التوفيق
ستر جنرال عطامحمد نور
رييس عمومي شوراي اجرائيه و والي بلخ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر