۱۳۹۳ تیر ۲۶, پنجشنبه

قایق واژنی

 
مگومی ایگاراشی برای خلق این کایاک، از شکل واژن خود الهام گرفت

بازداشت هنرمندی که با الهام از شکل واژن خود اثری هنری خلق کرده، واکنش گسترده رسانه‌ها و افکار عمومی ژاپن را به دنبال داشته است. این هنرمند به انتشار مطالب هرز متهم شده است

مگومی ایگاراشی، هنرمند ۴۲ ساله مقیم توکیو روز شنبه، ۲۱ تیر، بازداشت شد.


او پروژه‌ای را تعریف کرده بود تا یک کایاک (قایق کوچک اسکیموها) را به شکل واژن، طراحی و آن را با پرینتر سه‌بعدی خلق کند. این هنرمند برای اجرای پروژه‌اش از افراد داوطلب کمک مالی دریافت کرد و بعد از اجرای آن، اطلاعاتی را در اختیارشان گذاشت که به آنها امکان می‌داد از واژن این هنرمند، مدلی سه‌بعدی بسازند.

بازداشت این زن، در رسانه‌های ملی ژاپن بازتاب زیادی داشت و باعث شد بحث‌های گسترده‌ای درباره قوانین مربوط به منع مطالب هرز و هرزه‌نگاری در آن کشور مطرح شود.

یک سخنگوی پلیس ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت که این زن اطلاعاتی را منتشر کرده است که می‌تواند "شکل و قالبی هرزه به وجود آورد."

خانم ایگاراشی در وبسایت خود نوشته است که با قالب‌های سیلیکونی چندین اثر هنری را بر مبنای شکل آلت تناسلی خود خلق کرده است. او گفت که می‌خواهد مفهوم واژن را "عام‌تر و عادی‌تر" کند.

او نوشته است: "واژن در جامعه ژاپن به حدی تابو (حرف مگو) شده است که در چارچوب مطالب هرز قرار می‌گیرد،" در حالی که به نظر این هنرمند، آلت تناسلی مردان "بخشی از فرهنگ عوام" در نظر گرفته می‌شود.

به نوشته روزنامه آساهی ژاپن، خانم ایگاراشی اتهامات پلیس علیه خود را نپذیرفته و گفته است: "با نظر پلیس که این اطلاعات را هرزه‌نگاری خوانده است، موافق نیستم. از نظر خودم، واژن من، چیزی مثل بازوها و پاهایم است و چیز هرزه‌ای نیست."

در چارچوب قوانین منع انتشار مطالب هرز در ژاپن، تصویرسازی آلت تناسلی ممنوع است و رسانه‌ها عکس‌ها و تصاویر مربوط به آن را در زمان انتشار، محو می‌کنند.

مطلب برگرفته ازسایت بی  بی سی فارسی
http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2014/07/140716_mgh_vagina_artist_debate.shtml

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر