۱۳۹۳ مرداد ۲۳, پنجشنبه

ششمین جشنواره راه ابریشم بامیان

 
 
اطلاعیه راه ابریشم بامیان،
ششمین جشنواره راه ابریشم بامیان برگزارمی شود
ازطرف اتحادیه توریزم بامیان و ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان و بنیادآقاخان
زمان 28 الی 30 آگوست 2014 برابربا6 الی 8 سنبله
1393
براى جشنوارۀ راه ابريشم در باميان آمادگى گرفته شده است
By ddهادى غفارى Aug 13, 2014 - 11:01
باميان (پژواک،٢٢ اسد ٩٣): براى برگزارى جشنوارۀ راه ابريشم در باميان که شامل مسابقات ورزشى محلى، کنسرت، سرکس، تیاتر، نمايشگاه صنايع دستى، و برنامه هاى ديگر فرهنگى است، آمادگى گرفته شده و پيشبينى مى شود که در آن، ده ها هزار تن شرکت نمايند.
قرار است که اين جشنواره؛ دو هفته بعد براى سه روز در ساحات مختلف از جمله مقابل مجسمه های مخروبۀ بودا، شهر غلغله و پارک ملی بند امیر برگزار گردد.
هدف از بر گزاری این جشنواره، انکشاف صنعت توریزم و تفریح براى مردم از مناطق مختلف کشور عنوان شده است.
قادر پویا مسوول هماهنگی وبازاریابی اتحادیه توریزم رياست اطلاعات و فرهنگ بامیان ميگويد که در روز اول جشنواره، بیشتر معرفی برنامه ها با سخنرانی مقامات و بیانیه های مختلف همراه خواهد بود.
در دومین بخش این جشنواره، مسابقات چوب بازی، پهلوانى، ریسمان کشی، نیزه زنی، بازی لنگی، ومسابقات آب بازی برگزار میشود.
پويا به آژانس خبرى پژواک گفت که روز دوم جشنواره را اجراى نمايشات سرکس، تیاتر، موسیقی گروهی وفردی، گروپهای موسیقی کابل وبامیان، آهنگ های درخواستی و نمایشگاه صنایع دستی در استدیوم ورزشى و مقابل مجسمه های مخروبۀ بودا تشکيل ميدهد.
وی افزود که در روز سوم، برنامه های متنوع تفریحی از قبیل برگزاری کنسرت های محلی و نمایشگاه های صنایع دستی برگزار خواهد شد.
مسوول هماهنگی وبازاریابی اتحادیه توریزم گفت که این جشنواره، به تاريخ ٦ سنبله در مرکز بامیان و پارک ملی بند امیر برگزار میگردد و کميتۀ برگزارى جشنواره براى شرکت حدود پنجاه هزار تن، آمادگى دارد.
پويا افزود که پیشبینی میشود از جملۀ شرکت کنندگان، پنج الی ده هزار تن از ولايات ديگر به شمول کابل درين جشنوارۀ فرهنگى و هنرى حضور يابند.
کبیر داد رس ریيس اطلاعات وفرهنگ بامیان گفت: "در برخى مناطق کشور، انتحار، انفجار، جنگ وخشونت، روزگار مردم را با سختی مواجه ساخته و سرخط رسانه ها قرار گرفته، که این جشنواره حداقل پیام صلح ودوستی و آرامش را به مردم مى رساند."
وی افزود که این جشنواره با برنامه های شاد تفریحی و فرهنگی برای مردم، این نوید را خواهد داد که صلح وامنیت برای هر نقطه از کشور مفید است.
اين ششمين جشنواره در باميان است که علاوه بر تفريح، عوايد خوبى را از درک نمايشگاه هاى صنايع دستى و محصولات زراعتى، به مردم اين ولايت در قبال خواهد داشت.
پنجمین جشنواره راه ابریشم، با اجراى برنامه های متنوع تفريحى و به هدف معرفی بامیان به عنوان ساحات توریستی و جذب بیشتر توریستان ملی وبین المللی، در ماه سرطان سال گذشته نيز برگزار گرديد.
باميان ولايتى است که موجوديت دو مجسمۀ مخروبۀ بودا و بند امير که داراى هفت بند طبيعى و زيبا و دلکش است و به (اولين پارک ملى افغانستان) مسمى شده است، بر تاريخى و باستانى بودن آن دلالت ميکند.
شهرغلغله، شهرضحاک، چهل برج، درۀ اژدر، منطقۀ فيروزبهار، استوپۀ کليگان و قلعه هاى "چهل برج" گوهرگين، کافرى، چهل دختران، چهلستون و شهر شاهی، ساحات ديگرى است که توجه سياحان داخلى و خارجى را به خود جلب نموده و سالانه دولت و مردم از درک توريزم، عوايد خوبى به دست مى آورند.

برگرفته ازصفحه فیس بوک آقای قادرپویا
منبع:
http://www.pajhwok.com/dr/2014/08/12/%D8%A7%D8%B2-%D9%A3%D9%A0%D9%A0-%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%85%D8%AF

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر