۱۳۹۳ مرداد ۱۹, یکشنبه

طرح ساخت مجهزترین هوتل در بامیان به پایان رسید

 زمان احمدی – بامیان
پنجشنبه ١٦ اسد ١٣٩٣ ساعت ١٩:٣٤

انجنیران طرح ساخت مجهزترین هوتل در بامیان در مرکز افغانستان را به پایان رسانده اند و این هوتل امروز رسما از سوی مقامات محلی و وزیر امور شهرسازی افتتاح شد.
سه سالن کنفرانس مجهز با سیستم پخش صدا و پروجکتور، نمازخانه، سالن ورزشی، برق بیست و چهار ساعته، حوض آببازی، چشمه آب طبیعی و پاکینک وسیع از دیگر امکانات هوتل شاهی بامیان است 


سه سالن کنفرانس مجهز با سیستم پخش صدا و پروجکتور، نمازخانه، سالن ورزشی، برق بیست و چهار ساعته، حوض آببازی، چشمه آب طبیعی و پاکینک وسیع از دیگر امکانات هوتل شاهی بامیان است
هوتل شاهی که از سوی یک شرکت خصوصی با هزینه ۱ میلیون و هفتصد هزار دالر امریکایی در بامیان ساخته شده یک هزار متر مربع زیربنا دارد.
این هوتل در چهار طبقه و دارایی ۴۲ اتاق رهایشی همزمان گنجایش ۴۰۰ مهمان را دارد که مجهز با دستگاه سرد کننده و گرم کننده و همچنان انترنت ۲۴ ساعته است.
سه سالن کنفرانس مجهز با سیستم پخش صدا و پروجکتور، نمازخانه، سالن ورزشی، برق بیست و چهار ساعته، حوض آببازی، چشمه آب طبیعی و پارکینک وسیع از دیگر امکانات هوتل شاهی بامیان است.
رستورانت که برای این هوتل ساخته شده همزمان کنجایش ۲۰۰ نفر را دارد.
این هوتل با مهندسی منحصر به فرد، در جوار شهر غلغله و در قلب شهر بامیان طوری ساخته شده است که مناظر دیدنی این شهر از جمله تندیس های بودا قابل مشاهده است.
هزینه ۲۴ ساعت مسکن در این هوتل برای هر نفر از ۸۰ تا ۱۲۰ دالر خوانده شده است.
بامیانی ها آماده پذیرایی می شوند
در مراسم افتتاح هوتل شاهی، وزیر شهرسازی، شماری از مقامات محلی بامیان، اعضای شواری ولایتی، شخصیت های فرهنگی، تعدادی از جوانان و مردم محل شرکت کردند 

در مراسم افتتاح هوتل شاهی، وزیر شهرسازی، شماری از مقامات محلی بامیان، اعضای شواری ولایتی، شخصیت های فرهنگی، تعدادی از جوانان و مردم محل شرکت کردند
در مراسم افتتاح هوتل شاهی، وزیر شهرسازی، شماری از مقامات محلی بامیان، اعضای شواری ولایتی، شخصیت های فرهنگی، تعدادی از جوانان و مردم محل شرکت کردند.
غلام علی وحدت، والی بامیان در این مراسم گفت که با ساخت این هوتل، بامیانی ها آماده می شوند که از مهمانان بهتر پذیرایی کنند.
به گفته آقای وحدت، ساخت این هوتل بامیان را یک قدم در راستای جذب جهانگردان نزدیک کرده و همزمان او اظهار امیدواری کرده است که جهانگردان بتوانند با خیال آسوده در این ولایت سفر کنند و از جاذبه های این ولایت دیدن کنند.
هوتل شاهی در آستانه نام گذاری بامیان به عنوان مرکز فرهنگی سارک ساخته شده است، عنوانی که می تواند یک بار دیگر بامیان را در محراق توجه جهانیان قرار دهد.
اخیرا، سازمان همکاری منطقه‌ای جنوب آسیا، ̎سارک̎ بامیان را به عنوان پایتخت فرهنگی خود در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد و پس از آن تلاش ها برای استفاده از این مناسبت برای تقویت صنعت گردشگری در این شهر آغاز شده است.
بامیان به داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری شهرت دارد و یکی از فقیرترین و در عین حال آرام‌ترین ولایت‌های مرکزی افغانستان نیز به حساب می آید.
ساکنان بامیان همواره بر شیوه توزیع بودجه ملی دولت افغانستان و سهم آنها از کمک‌های میلیاردی جهانی انتقاد کرده‌اند.
معترضان می گویند که سهم بامیان از این پولها در مقایسه با سایر ولایت‌های کشور به هیچ صورت قابل مقایسه نیست.
این هوتل با مهندسی منحصر به فرد، در جوار شهر غلغله و در قلب شهر بامیان طوری ساخته شده است که مناظر دیدنی این شهر از جمله تندیس های بودا قابل مشاهده است این هوتل با مهندسی منحصر به فرد، در جوار شهر غلغله و در قلب شهر بامیان طوری ساخته شده است که مناظر دیدنی این شهر از جمله تندیس های بودا قابل مشاهده است
فعالان مدنی این ولایت، هر ازگاهی از عدم توجه به بازسازی این ولایت اعتراض کردند و آنها حتی به سبب نبود برق در این ولایت، میدان شهر را به نام الیکن مسمی کردند.
افزایش امیدواری ها برای ساخت و ساز
هیاتی که از سازمان سارک از بامیان دیدن کرده ساخت هوتل شاهی را نمادی از انجام پروژه های بزرگ در این ولایت خوانده است.
والی بامیان نیز می گوید که ظرفیت های بالایی در این ولایت وجود دارد تا پروژه های بزرگ را مدیریت کند.
اخیرا، ساخت و ساز در بامیان کمی بیشتر شده است اما ساکنان این ولایت هنوز رضایت کامل از این روند ندارند.
حسن عبداللهی، وزیر امور شهرسازی که در مراسم افتتاح هوتل شاهی صحبت می کرد گفت که این هوتل می تواند زمینه کار برای ده ها تن را فراهم کند.
آقای عبداللهی می گوید که این هوتل به دغدغه نبود امکانات برای جهانگردان پایان داد و پس از این گردشگران به راحتی می توانند مدت زمان اقامت خود را در بامیان در این هوتل بگذرانند.
 
مطلب برگرفته ازسایت بخدی نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر