۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

سوال شبکه پیوند

تعقیب نتایج دور دوم انتخابات که ازشبکه پیوند، برای مان رسیده و ماهم این گونه جواب دادیم:
  1. روز انتخابات شما چگونه رای دادید/ ندادید توضیح بیشتری دهید؟

صبح ساعت 8 بود که ازخانه به طرف مرکزرای دهی که فاصله زیادی با خانه ما نداشت ، رفتم، جمعیت زیادی آنجا بود، تقریبا بین 150 تا 200 نفر و دراین جمع تعداد خانمها تقریبا 20 فیصد مردان به چشم می خورد، درجریان رو ز بنا به مصروفیت هایی که برایم پیداشد، نتوانستم که رای بدهم ، وقتی که برای دادن رای به این مرکزرفتم، ساعت 3:20 بعدازظهررا نشان می داد، فکرمیکردم که شاید عده ای زیادی درآنجا نباشند ، ولی صف های طولانی را دید م که می خواهند رای بدهند،تقریبا ده سربازپلیس را آنجا دیدم که کوشش میکردند مردم را به آرامش دعوت کنند . آنها خسته به نظرمی رسیدند.ولی برخوردشان واقعا با مردم ،قابل تحسین بود،ساعت 10 دقیقه به 4 بعدازظهر مانده بود که توانستم وارد اتاق رای دهی شوم، کارمندان خسته ازکار، ناظرین خسته ترازآنها که هرکدام گوشه ای لم داده بودند ، تنها چیزی که ازآن خوشم آمد این بود که یک کارمندی بود که برای کارمند دیگرشماره کارت ها را تند وسریع می خواند و کارمند دیگرهم ثبت می کرد. که این کارباعث میشد که وقت زیادی طلف نگردد. اگر ناخن خود را رنگ هم نمی کردم ، کارمند مسول ، به علت سهل انگاری وخستگی زیاد، نمی دید، ولی انگشتم را رنگ کردم. پشت غرفه رای دهی رفتم و بعد ازتیک مارک با موبایلم توانستم یک عکس ازورقه رای دهی با همان تیک مارکی که کرده بودم، بگیرم و پیش خودم نگه دارم. انتخابات دور دوم ازنظم بهتری درمنطقه ما برخورداربود، فکرمیکردم شاید این بار مردم کمتری برای دادن رای آمده باشند،اگرچه صف ها، کوتاه ترازصف های دوره پیشین بود، ولی تا آخرین ساعات که همان 4 بعد ازظهربود، ادامه داشت. کارمند بی بی سی ازصبح حضور داشت که تلاش می کرد چشم دیدهایش را گزارش کند، درهمین حال صدای یکی ازکارمندان انتخاباتی را که داشت باتلفن صحبت می کرد شنیدم که ازمقام مافوقش پرسید ساعت تقریبآ 4 بعد ازظهراست ، سایت را بسته کنیم یانه ؟ به نظرم پاسخ مثبت را ازپشت خط گرفت که بلافاصله برای همکارانش گفت جمع کنید و شروع به جمع نمودن وسایل شان کردند ، درحالیکه تقریبا بیش از50 نفر درپشت دروازه دهلیز، منتظر بودن که برای زعیم آینده شان رای بدهند، با خود گفتم کاش می شد این پروسه را تا آخرین نفر ادامه داد، که هیچ کس ازاین حق شرعی شان محروم نمانند.

  1. این دور چه تفاوت های عمده ای نسبت به دور اول انتخابات داشت؟

انتخابات این دور چند تفاوت عمده نسبت به انتخابات قبلی داشت

1-      فکرمیکنم که مردم کمتری نسبت به انتخابات دوره قبلی آمده بودند

2-      حضورزنان نسبت به دوره قبل بسیار کمرنگ تربود چنانچه سه چهارتا خانم ازهمسایگان و بستگان ما رای ندادند.

3-      نظم و انظباط خوب و بهتری نسبت به دوره قبل هم ازطرف مردم و هم ازطرف مسولین امنیتی تدارک شده بود،

4-      شنیده می شدکه رنگ انگشت رای دهندگان با اندک شستن بامایع دست شویی ، پاک می شد چند نفری رادیدم که درکنار جوی آبی مشغول پاک کردن رنگ ازانگشتانشان بودند.

5-      ازکمترجایی خبر رسید که برگه های رای دهی تمام شده است.

6-      تقلب به میزان خورد کمترازدوره قبل به نظرمی رسید  ولی تقلب به میزان بزرگ چنانچه ازرسانه ها شنیدیم ، بیشتر بوده است.

7-      به خاطراین که دراین دور فقط دو نامزد حضورداشت، مردم می توانستند به زودترین فرصت، رای خودرا بدهند که ازضیائ وقت جلوگیری می شد و هم چنین اشتباهات کمتری درانتخاب نامزدشان ، صورت گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر