۱۳۹۳ فروردین ۲۱, پنجشنبه

یازدهمین سوال شبکه پیوند



 یازدهمین سوال شبکه پیوند که برایمان رسیده است وما هم این گونه جواب داده ایم.

1.      در مورد اینکه در روز انتخابات شما چگونه رای دادید/ندادید توضیح بیشتری بدهید؟
در روزانتخابات به نسبت شلوغی بیش ازحد که باعث شکسته شدن شیشه های مکتب شد ، نتوانستم رای بدهم، تصمیم گرفتم که بعدازظهربیایم. ازصبح تا بعدازظهردایم به این فکربودم که مبادا ورقه رای دهی خلاص شود،و من نتوانم رای بدهم. و هم چینین به خاطرگزارش دهی چندین دفعه به این مرکزرای دهی سرزدم. دفعه اول پلیس ها مراتلاشی کردند. و لی تا وقتی که رای دادم تقریبا بیش ازشش هفت باردیگه که داخل این مکتب شدم، هیچ پلیسی مراتلاشی نکرد. نه تنها مرا بلکه خیلی ازمردم را دیدم که بدون تلاشی ازدروازه مکتب بداخل می رفتند. بالاخره ساعت 03:30 بعدازظهر موفق شدم که بداخل مکتب رفته و به کاندید مورد نظرخودرای بدهم. درآخرمی خواهم به یک موضوع اشاره کنم که بامیان یک ولایتی است که همیشه ازامنیت خوبی برخورداربوده وگرنه اکرددردیگرولایات بدین قسم مردم بدون تلاشی رد شوند حتما یک حادثه رخ خواهد داد.
2.      آیا شما از سیستم رای دهی راضی هستید؟
بله ازسیستم راضی هستم ولی بعضی مشگلاتی دیده می شد که می توان گفت ، کمبود ورقه های رای دهی که ساعت 12:30 مرکزرای دهی خانمها ورقه های رای دهی را تمام کردند و خانمها مجبورشدند که تقریبا به شش کیلومتر دورتزازاین محل درجنوب شهر بامیان، به مکتب دخترانه که واقع درقریه سید آباد است ، بروند ورای خود را بدهند که من فکرمیکنم که بعضی ازخانمها که وسیله نقلیه نداشتند،ازهمین جا دوباره به خانه های شان بازگشتند.

3.      چقدر به نتیجه انتخابات اعتماد خواهید کرد؟
 راستش بعضی ازمردم می گویند که هرکسی را که دولت های خارجی مخصوصا ابرقدرتها انتخاب کنند، همان نفر ریس جمهورمی شود، اگردولت های خارجی دراین پروسه دخالت نکنند، مردم به این پروسه اعتماد کامل دارند و شخصا خودم هم خوش بین هستم.اگربگوییم هیچ تقلبی صورت نگرفته است که دروغ است ،تقلب حتما صورت گرفته و خواهد شد، ولی باهمه این مشکلات ، بازهم یک پروسه دمکراسی برای مردم افغانستان است که خوش بین هستم به عنوان یک افغان .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر