۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

گردهم آیی مردم بامیان



قتل مردم بی گناه جاغوری خشم شهروندان و فعالان مدنی بامیان را بر انگیخته است
امروز یک شنبه ده ها تن از شهروندان وفعالین مدنی ولایت بامیان طی یک گرد هم آیی مسالمت آمیز در وسط بازار بامیان خواستار پیگیری جدی عاملین حادثه جاغوری شدند.
به گفته این شهروندان امنیت و مصونیت انسانی اولین حق بشری شهروندان بوده که حفاظت از ان مکلفیت دولت میباشد واگر امنیت جانی شهروندان بیشتر تامین گرددکارکرد دولت خوب ارزیابی شده وبر مشروعیت ان می افزاید.
حبیب الله یک تن از شهروندان بامیان "هدف از این گر
د همایی این است که مردم عزنی را در منطقه جاغوری کشتند بخاطر همان ددر این جا جمع شدیم خواست من از دولت این است که امنیت راه ها را از هر منطقه وهر ولایت را باید بگیرد"
این شهروندان می گویند که تامین امنیت راه های مواصلاتی مناطق مرکزی ،هزاره نشین یکی از تعهدات ریس جمهور و ریس اجراییه در هنگام کمپاین انتخاباتی بوده است و ما حق داریم از این مقامات بپرسیم که چرا امنیت این را ها گرفته نمی شود.
در این گرد همایی قطعنامه چهار ماده ای نیز از سوی شهروندان وفعالین مدنی این ولایت صادر گردید که توسط عبدالله شایگان یک تن از فعالان مدنی بامیان به خوانش گرفته شد. یک  " شهروندان بامیان بامیان از قتل های دسته جمعی وپی در پی،مردم ملکی در شاه راه های مناطق مرکزی، هزاره نشین که بصورت سیستماتیک توسط گروه های تروریستی زیر نام های مختلف ، انجام میشود، به شدت اظهار نگرانی نموده و از دولت افغانستان وجامعه جهانی خواستار تامین امنیت مردم در این مسیر ها میباشند.
دو- شهروندان بامیان از حکومت میخواهندتا عاملان حادثه جاغوری را بصورت جدی وبا تمام امکانات دست داشته ی ارگانهای کشفی وامنیتی تعقیب وتحت پیگرد قانونی قرار دهند."
این در حالی است که چند روز قبل 7 فرد بیگناه در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بر اثرانفجار ماین کنار جاده از سوی مخالفین دولت به شهادت رسیده بودند.


گرفته شده ازصفحه فیس بوک فاطمه رضایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر